Duon - apetyt na wzrost rynku TPA

W tym roku grupa Duon wykorzystując potencjał przejętej za 32 mln zł firmy AMB Energia zamierza zwiększać udziały w rynku TPA głównie energii elektrycznej, ale także gazu.

Publikacja: 10.04.2015 15:03

Duon - apetyt na wzrost rynku TPA

Foto: Bloomberg

- W tym roku chcemy zintensyfikować zdobywanie nowych klientów. Stawiamy na łączoną sprzedaż energii i gazu dla obecnych i nowych klientów w ramach tzw. oferty dual fuel – mówi Krzysztof Noga, wiceprezes Duon i prezes zależnej od niej spółki Duon Marketing and Trading. Zaznacza, że już w pierwszym kwartale tego roku znacząco zwiększyło się zainteresowanie klientów taką ofertą. Na poparcie przedstawia liczby z których wynika że co drugi klient z którym Duon podpisał umowę na sprzedaż gazu wybrał także ofertę na energię.

Firma będzie się nastawiać na zdobywanie nowych odbiorców z grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Dziś zdobywanie klientów z tego segmentu jest najbardziej opłacalne, bo marże na sprzedaży – mimo rosnącej konkurencji - są tu nadal dwucyfrowe.

- Ten rok może być bardzo aktywny dla takich firm jeśli chodzi o poszukiwanie korzystniejszych ofert zakupu energii. Wielu z nich kończą się umowy lojalnościowe, które podpisali z dotychczasowymi, historycznymi sprzedawcami na swoim terenie - zauważa Noga. Według jego szacunków sprzedawcę energii może zmienić około 45 tys. odbiorców biznesowych, co odpowiadałoby jednej trzeciej przedsiębiorców, którzy już się zdecydowali na taki krok od uwolnienia rynku w połowie 2007 r.

Na ilu klientów biznesowych ma apetyt Duon? – W perspektywie 2 lat chcemy by osiągnąć przynajmniej 15 proc. klientów zmieniających sprzedawcę – informuje Noga.

Twierdzi, że zwiększanie wolumenu sprzedanej energii i gazu na zasadach TPA, nadal będzie istotnym czynnikiem wzrostu w całkowitych wynikach spółki. Spodziewa się że udział energii będzie bliski 50 proc.

Na razie spółka nie zamierza walczyć o aktywnie klientów indywidualnych z gospodarstw domowych, ograniczając się do oferty zamawianej przez Internet . Zdaniem Nogi wejście w ten segment przez Duon musi poprzedzić uwolnienie cen na rynku lub przynajmniej zmiany w warunkach umów kompleksowych, nie chcemy działać jak nasi konkurenci z tzw. Wielkiej Energetyki, którzy co prawda oferują umowy kompleksowe, ale reklamowane przez nich w telewizji produkty są często 30 proc. droższe niż taryfy zatwierdzone przez URE.

Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”