Famur i Kopex wierzą w zagranicę

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Ucierpiały one wskutek zmniejszenia inwestycji polskich kopalń.

Publikacja: 21.04.2015 21:09

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Te ucierpiały wskutek zmniejszenia inwest

Wejście na nowe rynki to okazja do zwiększenia przychodów. Te ucierpiały wskutek zmniejszenia inwestycji polskich kopalń.

Foto: Fotorzepa/Rafał Klimkiewicz

Jak zauważa Mirosław Bendzera, prezes Famuru, branża musi się zmierzyć z problemem spadających cen surowców. – Problemy dotykają praktycznie wszystkich producentów węgla. Jednym z widocznych skutków tej sytuacji jest ograniczanie nakładów inwestycyjnych w tej branży, co również przekłada się na kondycję firm funkcjonujących jako jej zaplecze – tłumaczy „Rzeczpospolitej".

Krajowe spółki nie załamują rąk i szukają szans za granicą. Już w 2014 r. zagranica odpowiadała za 26 proc. przychodów Famuru i 43 proc. Kopexu. Teraz statystyki mogą być jeszcze lepsze. – Kopex prowadzi intensywne działania prosprzedażowe na rynkach zagranicznych. Sprzedaż na te rynki jest dla nas podstawowym remedium na spodziewane niższe przychody w kraju – deklaruje Józef Wolski, prezes Kopexu. – Najbardziej zaawansowane prace są na rynku argentyńskim i rosyjskim, intensywnie działamy w Chinach. Naszym celem jest wzrost portfela zamówień za granicą jeszcze w I półroczu 2015 r. – podkreśla.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira
Biznes
Niemieckie firmy domagają się moratorium dla biurokracji
Biznes
Najbogatszy kawaler Rosji wyprzedaje ostatnie aktywa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje