Geely traci na spadku rynku

Geely Automobile Holdings zmniejszyła w I półroczu zysk netto o 40 proc. z powodu długotrwałego spadku sprzedały na największym rynku na świecie i spodziewa się niepewnego popytu w reszcie roku

Publikacja: 21.08.2019 11:06

Geely traci na spadku rynku

Foto: Bloomberg

Chińska grupa samochodowa najbardziej znana na świecie ze względu na posiadane udziały w Volvo i Daimlerze wypracowała zysk netto 4,01 mld juanów (568,5 mln dolarów) wobec 6,67 mld rok wcześniej. Na jego wysokość „ujemny wpływ miały większe rabaty i zachęty dla sprzedających, by zmniejszyli zapasy przed oficjalnym wejściem w życie normy emisji spalin Chiny 6 w niektórych regionach"— wyjaśniła sama firma nawiązując do surowszej normy wprowadzonej w lipcu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Wydłużone terminy płatności wciąż królują na rynku
Biznes
Czy chińskie produkty zaleją unijny rynek? Pekin i Waszyngton chcą negocjować
Biznes
Administracja publiczna weszła w erę AI? Są przeszkody
Biznes
Benefity jutra na miarę dzisiejszych wyzwań
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Cyfrowy Polsat mniej wyda na energetykę. Plus i Netia nie nadążają za inflacją