Usługi pod lupą

Komisja Europejska rozpoczyna walkę z dyskryminacją na rynku usług. Na pierwszy ogień poszedł paryski Disneyland.

Aktualizacja: 30.07.2015 23:00 Publikacja: 30.07.2015 22:00

Różne ceny dla rodaków i dla obcokrajowców kojarzą się z zamierzchłą przeszłością PRL i wyższymi cenami dla klientów dewizowych. Niesłusznie, bo to praktyka stosowana przez wiele firm na unijnym wspólnym rynku. Zakazana prawem, ale jednak stosowana, szczególnie w sektorze turystycznym.

Przyszłe wakacje mogą przynieść zmianę, bo na jesieni Bruksela rozpoczyna ofensywę przeciwko tym nielegalnym działaniom. We wrześniu lub październiku Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości, przedstawi strategię w tej dziedzinie. Ale już teraz analizuje konkretne przypadki i jeśli uzna skargi klientów za zasadne, może nakazać zmianę polityki cenowej.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki