Aktualizacja: 06.03.2016 14:22 Publikacja: 06.03.2016 13:47
Foto: Bloomberg
— Nie ukrywam, że warunki w 2015 roku były pod znakiem wyzwań. Znacznie większych, niż tego się spodziewaliśmy- mówił podczas konferencji wynikowej w Ingolstadt Axel Stratbek, wiceprezes Audi AG ds. finansowych. Tradycyjnie już wyniki wyższych segmentów Grupy Volkswagena — właśnie Audi, Porsche oraz Lamborghini mają największy wkład w zysk całej Grupy Volkswagena.
Zysk byłby oczywiście wyższy, gdyby nie „dieselgate" — przyznał prezes Audi, Rupert Stadler. Na jego koszty, oraz na pokrycie wydatków związanych z akcją przywoławczą wynikającą z konieczności wymiany poduszek powietrznych produkcji japońskiej firmy Takata, Audi odłożył 228 mln euro. Wstępnie policzono, że różnego rodzaju naprawy będą musiały zostać przeprowadzone w 2,1 mln aut tej marki.
Rosyjski reżim zamierza ograniczyć swobodny dostęp obywateli do zagranicznych gier wideo. Putin zapowiedział, że gry elektroniczne mają rozwijać patriotyzm Rosjan.
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami.
Choć trzeci kwartał okazał się ostatecznie lepszy od oczekiwań rynkowych, Amica i tak zanotowała spadki na zdecydowanej większości rynków.
Leki to produkty posiadające określony termin ważności oraz zasady przechowywania. Przeterminowanych lub niewłaściwie trzymanych specyfików należy się pozbyć. Trzeba jednak robić to z rozwagą, aby nie zaszkodzić środowisku. Jak i gdzie wyrzucić leki?
Jest poniedziałek, 25 listopada, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek podsumowuje kluczowe wydarzenia gospodarcze.
W kultowym filmie „Czterdziestolatek”, który został nakręcony w latach 70., budowlańcami, inżynierami, kierownikami i prezesami są mężczyźni. To oni wykuwają kilofami przyszłość narodu na poligonach dworca centralnego czy Trasy Łazienkowskiej. A kobiety….?
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Donald Trump chce, aby niemieccy producenci samochodów otworzyli więcej fabryk w USA. Sprawdzamy, ile zakładów mają w Stanach Zjednoczonych BMW, Mercedes i Volkswagen.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas