Reklamy suplementów do zmiany

Branża ocenia, że zakaz reklamowania suplementów diety i leków bez recepty spowoduje, iż z rynku wyparuje 1,6 miliarda złotych

Aktualizacja: 19.12.2016 20:12 Publikacja: 19.12.2016 19:19

Tyle według szacunków Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową wyniósłby spadek wartości sprzedaży tzw. leków OTC i suplementów diety, gdyby z mediów całkowicie zniknęły ich reklamy. Do tego o 12,9 proc., czyli o 54 mln zł, spadłyby wpływy do budżetu państwa z podatków, jakie odprowadzają producenci farmaceutyków, a o kolejne 12 mln zł skurczyłyby się przychody z podatków płaconych przez branżę reklamową.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki