#RZECZoBIZNESIE: Jacek Borek: Trendy technologiczne, których nie można przegapić

Raport Accenture Technology Vision 2017 ma największy wpływ na naszą gospodarkę w Polsce – mówi Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology.

Publikacja: 25.01.2017 11:52

#RZECZoBIZNESIE: Jacek Borek: Trendy technologiczne, których nie można przegapić

Foto: tv.rp.pl

Gość wyjaśnił, że raport Accenture Technology Vision 2017 zbiera doświadczenia z 31 krajów na całym świecie, prezentując 5 głównych trendów.

- Raport tegoroczny ma największy wpływ na naszą gospodarkę w Polsce – zaznaczył Borek.

Sztuczna inteligencja

Borek stwiedził, że trend dotyczący sztucznej inteligencji dotknie blisko 200 tys. miejsc pracy w Polsce.

- Coraz większa dostępność technologii pozwala na zastępowanie ludzi, wykonujących bardzo proste procesy – mówił.

- Flagowym procesem jest call center. „Wciśnij 1 żeby zrobić to, wciśnij 2 itd.” można zastąpić agentem wirtualnym, który jest w stanie posługiwać się naturalnym dla człowieka językiem i realizować to, o co człowiek prosi – tłumaczył.

Borek dodał, że wszelkiego rodzaju usługi mogą być świadczone z powodzeniem przez roboty.

 

Ludzkie oblicze technologii

Ekspert tłumaczył, że technologia dostosowuje się do naszego sposobu korzystania z niej, naszego sposobu życia. - Technologia coraz więcej wie na temat tego, jak się zachowujemy, w jakich sytuacjach chcemy korzystać z technologii i jest w stanie dostosowywać się do naszych zwyczajów – mówił.

Ekosystemy jako nowa rzeczywistość

- W zeszłym roku ten trend nazywaliśmy ekonomia oparta na platformach – wyjaśnił Borek. - Flagową platformą jest Uber, czyli platforma, która skupia wokół siebie całą masę niezależnych podmiotów, które świadczą usługi – mówił.

Zauważył, że platformy i pewne doświadczenie użytkowników będzie tym, co będzie wygrywające w przyszłości. - Jeżeli jesteśmy w stanie zbudować sposób obsługi klienta, który on pokocha, to on będzie chciał go przenosić na wszystkie inne usługi – stwierdził ekspert.

Rynek pracownika

- Zamiast budować gigantyczne, monolityczne organizacje, coraz bardziej skupiamy się na współpracy w ekosystemie różnych firm, podmiotów. W Polsce znamy to bardzo dobrze. W Europie Zachodniej jest to bardziej przełomowy trend – ocenił gość.

Nieznane terytorium

W raporcie czytamy: „74 proc. respondentów przyznało, że ich firmy zaczynają działać w całkowicie nowych, cyfrowych branżach, które nie zostały jeszcze dokładnie zdefiniowane”.

Borek przyznał, że przedsiębiorcy wchodzą w coś czego zupełnie nie znają. - To jest idea innowacji. To jest poszukiwanie nowych lądów – stwierdził.

Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Materiał Promocyjny
Rozwijamy portfolio i realizujemy nasze cele ESG
Materiał Partnera
Petrochemia i rafineria odpowiedzą na oczekiwania rynkowe
Biznes
Prezes L'Oréal Polska nowym prezesem Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Nowe Abramsy, stare problemy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego