Chińczycy kupują udziały Tesli

Chiński potentat technologiczny Tencent nabył 5 proc. udziałów Tesli, wartych 1,78 mld dolarów.

Aktualizacja: 29.03.2017 13:59 Publikacja: 29.03.2017 13:23

Chińczycy kupują udziały Tesli

Foto: Bloomberg

Tesla to amerykański producent samochodów elektrycznych oraz paneli słonecznych. Tencent znany jest najlepiej ze swojego komunikatora WeChat, mającego ponad 860 mln użytkowników na świecie, głównie w Chinach. Holding znany jest ze swoich licznych inwestycji, m.in. w sektory gier, rozrywki czy rozwiązań IT. Do tej pory inwestował już w Snapchata i rywala Ubera – Lyfta.

W zeszłym roku wartość sprzedanych przez Teslę produktów w Państwie Środka wyniosła 1 mld dolarów, co stanowiło tylko ułamek przychodów tej spółki. Jeśli Tesla chce uczynić sprzedaż swojego najnowszego auta masową, potrzebuje rzeszy konsumentów. Chiński rynek może mu taką zapewnić. Choć inwestycja Tencentu w Teslę ma charakter pasywny, a więc Chińczycy nie będą mieli wpływu na zarządzanie spółką, to mogą oni znacznie pomóc w ekspansji amerykańskiego giganta na rynki azjatyckie. Prezes Tesli Elon Musk wierzy także w ścisłą współpracę nad technologiami samoprowadzących się, inteligentnych aut. Przewidują to inwestorzy, którzy doprowadzili do wzrostu wartości akcji Tesli o 2,3 proc. w kilka godzin po ogłoszeniu transakcji z chińską firmą.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!