Włoskiego producenta motocykli należącego do Audi sprzedaje grupa Volkswagena bo prezes Matthias Müller chce pozbyć się aktywów niestrategicznych, a wśród chętnych są indyjska Bajaj Auto i kilka funduszy inwestycyjnych. Indyjskie Hero Moto i TVS Motor wycofały się z racji potencjalnej wysokiej ceny tej transakcji, BMW, Honda i Suzuki postanowiły nie wchodzić w to.
Firma założona w 1926 r. w Bolonii jako producent lamp próżniowych i komponentów radiowych trafiła w 2012 r. do Audi, są nią zainteresowane fundusze KKR, Bain Capital i Permira pracujące nad swymi ofertami. Związki zawodowe w Volkswagenie są z kolei przeciwne sprzedaży. — Ducati to klejnot, jej sprzedaż nie zyska aprobaty przedstawicieli pracowników zasiadających w radzie nadzorczej. A Harley-Davidson jest o całe lata świetlne oddalony od Ducati pod względem technologii — stwierdził rzecznik rady pracowniczej w VW.