Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Renault osiągnął w I półroczu rekordową sprzedaż, wzrosła o 10,4 proc. do 1,88 mln sztuk dzięki ciągłemu odnawianiu gamy produktów, premierze SUV w Chinach i pojawieniu się na rynku Iranu

Publikacja: 18.07.2017 12:44

Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Foto: Bloomberg

Firma z Boulogne-Billancourt zbiera owoce kompleksowego odnowienia gamy pod kierunkiem głównego stylisty Laurensa van der Ackera, który pracuje w Renault od 8 lat. Na lepszą sprzedaż wpłynął także wzrost popytu w Europie na auta taniej marki Dacia, a ostatnio sukces mini-SUV-a Captur. Szef pionu sprzedaży Thierry Koskas przyznał, że „nasza strategia odnowy gamy i ekspansji geograficznej daje w dalszym ciągu efekty".

Osiągnięta dynamika jest 4-krotnie większa od wzrostu światowego rynku o 2,6 proc. Marka Renault odnotowała postęp sprzedaży o 9,7 proc., Renault Samsung Motors o 12,5, Dacia o 11,8 i Lada o 12,2. Udział rynkowy całej grupy zwiększył się o 0,3 pkt proc. do 4,1 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne