Gaz, prąd czy wodór - nowe paliwa dla przemysłu samochodowego

Chociaż przemysł samochodowy wydaje blisko 45 mld euro rocznie na badania, to wybór napędu przyszłości wcale nie jest prosty.

Aktualizacja: 16.12.2017 06:59 Publikacja: 16.12.2017 05:10

Ładowanie zastąpi tankowanie. Napęd elektryczny zmniejszy uzależnienie Europy od OPEC.

Ładowanie zastąpi tankowanie. Napęd elektryczny zmniejszy uzależnienie Europy od OPEC.

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski

Zależność od monopolu dostawców ropy naftowej skłania rządy do szukania alternatywnych rozwiązań. Problem w tym, że nie wiadomo, które ostatecznie okaże się najbardziej praktyczne i przystępne. – Przemysł samochodowy musi poradzić sobie z opanowaniem produkcji pojazdów na paliwa alternatywne, wyzwaniem są także pojazdy autonomiczne – przyznaje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.

Skąd paliwo

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Kurierzy z międzynarodowymi walizkami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Biznes
Zwrot w wojnie handlowej Trumpa z Chinami. Ukraina odrzuca propozycje USA
Materiał Partnera
AI w firmie to wyzwanie dla pracowników i pracodawców
Biznes
Rosną wydatki Kremla na dziecięcą armię Putina
Biznes
Latynosi są w USA potrzebni, ale i tak mają być deportowani