Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Bank powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. Jeśli do kradzieży przyczyniły się zaniedbania klienta, bank może domagać się zwrotu części pieniędzy.

Publikacja: 09.06.2021 13:39

Złodzieje kradną pieniądze, banki niechętnie uznają reklamacje

Foto: Shutterstock

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Opisuje przypadek klienta, który wystawił na sprzedaż przedmiot na portalu aukcyjnym i po kilku minutach otrzymał wiadomość od osoby, która była zainteresowana zakupem. „Byliśmy pewni, że korespondujemy z klientem, który chce od nas kupić towar. Przesłano nam potwierdzenie przelewu, mieliśmy podać numer karty i naprawdę nie było to dziwne dla mnie, ponieważ przy zakupie biletów też podawałam wszystkie dane z karty. Nic mnie nie niepokoiło. Po pewnym czasie zalogowałam się na konto i zobaczyłam, że zniknęły pieniądze” – tak swoją historię opisał poszkodowany konsument.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
Raiffeisen wstrzymuje sprzedaż rosyjskiego oddziału. Wciąż tam zarabia
Banki
Polacy rzadko przenoszą się z banku do banku, choć gonią za promocjami
Banki
EBC obciął stopy procentowe. Po raz siódmy
Banki
Czy Pekao może skorzystać na udziale w holdingu PZU?
Banki
Bankowej walki o oszczędności Polaków nie ma. I szybko nie będzie