Polacy ograniczają wizyty w bankach

Pandemia zmusiła klientów do większego wykorzystania bankowości cyfrowej i spora ich część na stałe będzie w ten sposób kontaktować się z bankiem. Dla sektora rodzi to jednak pewne wyzwania.

Publikacja: 20.10.2020 13:38

Polacy ograniczają wizyty w bankach

Foto: Adobe Stock

Z powodu pandemii COVID-19 Polacy zdecydowanie ograniczyli wizyty w oddziałach banków i chętniej korzystają z usług bankowości elektronicznej i mobilnej - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Zmiany preferencji klientów detalicznych oznaczają, że banki muszą położyć większy nacisk na rozwój procesów w kanałach wirtualnych i monitorować poziom satysfakcji klientów.

Podczas pandemii niemal połowa Polaków (49 proc.) zupełnie zrezygnowała lub zmniejszyła ilość wizyt w oddziałach. Pod tym względem Polska jest w zdecydowanej czołówce, a wyprzedza ją jedynie Brazylia, gdzie 65 proc. klientów zaniechało wizyt w bankach oraz Wielka Brytania, gdzie banki przestało odwiedzać 55 proc. klientów. Dla ośmiu przebadanych przez Bain & Company krajów średnia wyniosła 41 proc. Co ciekawe, we Włoszech, gdzie pandemia uderzyła wyjątkowo mocno - z bezpośrednich kontaktów z bankami zrezygnowało jedynie 16 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Banki
Drogie kredyty w Polsce? To nie wina banków – przekonuje ZBP
Banki
EBC podjął decyzję w sprawie stóp procentowych
Banki
Jest apetyt na kredyty mieszkaniowe. Padł nowy rekord
Banki
Fala wsparcia biznesów kobiet. EBI rzuca obligacje, pożyczki i szkolenia aż 25 banków
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Banki
Alior obiecuje 50 proc. dywidendy z ubiegłorocznych zysków