Szybka i wygodna bankowość internetowa i mobilna w Banku Pekao S.A.

Cyfrowa bankowość wciąż poszerza granice i możliwości. Dzięki urządzeniom mobilnym i zaawansowanym aplikacjom użytkownicy łatwiej i szybciej dokonują wszelkich operacji, a banki zdobywają klientów. Nic dziwnego, że w Banku Pekao już ponad 3,2 mln osób korzysta aktywnie z bankowości elektronicznej.

Publikacja: 24.10.2022 14:00

Szybka i wygodna bankowość internetowa i mobilna w Banku Pekao S.A.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

To znaczący postęp, bo w ciągu ostatnich pięciu lat baza klientów banku wzrosła ponad półtorakrotnie. Było to możliwe dzięki temu, że Pekao oferuje swoim klientom wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę, jak i przez aplikację mobilną PeoPay.

Aktywna pomoc

Teraz ta popularna w Polsce instytucja finansowa zamierza otworzyć kolejny etap: to aktywna pomoc w codziennym elektronicznym bankowaniu. Na czym polega? Bank Pekao udostępnia swoim klientom funkcję jeszcze lepszej kontroli zaplanowanych płatności. Zmiany wprowadzono już na początku września dzięki połączeniu w aplikacji mobilnej PeoPay dwóch grup funkcji: „Zarządzanie płatnościami" oraz „Nadchodzące płatności". Dzięki temu klienci wygodnie i prosto mogą planować, kontrolować i zarządzać swoimi cyklicznymi wydatkami. Użytkownicy w jednym miejscu otrzymali możliwość kontrolowania swojego budżetu oraz łatwego i intuicyjnego sposobu planowania wydatków. Jeszcze łatwiej można zautomatyzować konieczne do wykonania opłaty oraz kontrolować, co dzieje się z wydawanymi środkami, np. na wykupionych subskrypcjach. Wszystko po to, aby korzystanie z usług finansowych było prostsze i przyjemniejsze, a klienci nie musieli ponosić dodatkowych kosztów.

– Świat pędzi do przodu. Czasami jesteśmy po prostu przytłoczeni ilością spraw, które musimy zapamiętać. Nowo wprowadzane rozwiązanie, czyli prezentacja nadchodzących płatności – poprzez pokazanie wszystkich rodzajów zaplanowanych, a także tych niezrealizowanych płatności – pozwoli klientom w prosty i intuicyjny sposób zadbać o swoją płynność finansową i uchronić się od nieprzyjemności związanych z nieopłaconymi rachunkami – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i kanałów zdalnych w Banku Pekao.

Prezentacja płatności

W funkcji „Nadchodzące płatności" bank wdrożył nowe udogodnienia dotyczące zarówno aplikacji PeoPay, jak i serwisu internetowego Pekao24. Na czym polegają?

- Prezentacja płatności zaplanowanych, czyli tych oczekujących na wykonanie oraz tych, których nie udało się zrealizować (płatności niezrealizowane); co ważne, niektóre niezrealizowane transakcje można od razu ponowić lub odrzucić.

- Prezentacja płatności sugerowanych, czyli tych, które są regularnie wykonywane, a bank podpowiada kolejne terminy ich realizacji oraz sposób ich zautomatyzowania – tak aby rachunki płaciły się same.

- Prezentacja płatności subskrypcyjnych, czyli płatności realizowanych z karty kredytowej klienta na podstawie udzielonej przez niego zgody na zakup odnawialnych usług lub produktów (np. za serwisy internetowe, rozrywkę, wiedzę lub sport).

Jak korzystać z tych udogodnień? Wprowadzana funkcja nadchodzących płatności związana jest z prognozowaniem płatności sugerowanych czy też subskrypcji. Opiera się na stworzonym własnymi, eksperckimi zasobami matematycznymi modelu, gdzie transakcje płatnicze analizowane są pod względem reguł powtarzalności i cykliczności ich występowania. Płatności są kolejno grupowane według kryteriów, takich jak np. odbiorcy, rodzaj płatności, struktura rachunków, rodzaj cykliczności itp. Tak wytypowane operacje prezentowane są klientowi jako podpowiedź, sugestia płatności, która może zostać w prosty sposób powtórzona albo – co bardzo istotne – zamieniona na płatność całkowicie zautomatyzowaną, np. zlecenie stałe czy polecenie zapłaty. Pozwala to klientowi nie martwić się o terminowe regulowanie swoich

zobowiązań. Na tym nie koniec. Opierając się na analizie dokonanych transakcji z kart kredytowych, Pekao umożliwia klientowi wgląd w płatności subskrypcyjne, które są związane z wykupionymi przez niego usługami z zakresu rozrywki (Netflix, Spotify, ViaPlay), wiedzy (prenumeraty czasopism) czy zdrowia (karnety Fitness & Gym, basen, diety pudełkowe). Przedstawienie użytkownikowi tego typu płatności, które są automatycznie odnawialne przez zewnętrznych dostawców usług, umożliwia abonentom szybkie zorientowanie się, z jakich wykupionych usług aktualnie korzystają, a z jakich już nie.

Nowości w Banku Pekao

Wśród nowości wdrożonych w bankowości elektronicznej Banku Pekao znalazła się możliwość otrzymywania nowych powiadomień informujących o wpływach na konto. Możne je aktywować w serwisie Pekao24 lub aplikacji PeoPay w sekcji ustawienia – w formie SMS-a lub bezpłatnego pusha z aplikacji PeoPay. Powiadomienie nadejdzie od razu po wpływie np. wynagrodzenia czy pieniędzy od innej osoby. Poza tym użytkownicy serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać z nowego widżetu ze skrótami do ulubionych funkcji w serwisie. Możemy wybrać maksymalnie pięć pozycji spośród listy skrótów, które są systematycznie rozszerzane, np. przelew, ustawienia lub dyspozycje.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

To znaczący postęp, bo w ciągu ostatnich pięciu lat baza klientów banku wzrosła ponad półtorakrotnie. Było to możliwe dzięki temu, że Pekao oferuje swoim klientom wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę, jak i przez aplikację mobilną PeoPay.

Pozostało 92% artykułu
Banki
Rośnie ryzyko prawne. „Trzeba coś z tym zrobić” – postulują bankowcy
Banki
Frankowa kontrofensywa banków. Nie warto jej lekceważyć
Banki
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego
Banki
Czy polskie banki chcą brać udział w odbudowie Ukrainy? Oto wyniki badań
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Banki
Część członków RPP kruszeje w sprawie wiosennych obniżek stóp procentowych