Motorem zysku były wyższe przychody, wynikające m.in. ze sprzedaży portfela obligacji, rosnącego wyniku prowizyjnego i wysokich przychodów z transakcji walutowych. Wyższym przychodom towarzyszyło utrzymanie kosztów pod kontrolą, w efekcie czego marża operacyjna banku w całym roku wzrosła 40 proc. w stosunku do 2020 r., a wskaźnik C/I spadł z 59 proc. do 50 proc.
- Wyniki banku za 2021 rok odzwierciedlają naszą ekspertyzę w zarządzaniu portfelem papierów dłużnych oraz udane przedsięwzięcia klientów, których wspieraliśmy m.in. w przeprowadzeniu fuzji i przejęć w Polsce oraz za granicą. W tym zmiennym czasie uczestniczyliśmy w największych debiutach giełdowych polskich firm. Cieszymy się, że dzięki dobrej znajomości lokalnego rynku i globalnym rozwiązaniom możemy być partnerem dla naszych klientów wszędzie, gdzie działają - powiedziała Elżbieta Czetwertyńska, prezes Citi Handlowy.