Zadowoleni z usług i lojalni klienci banków

W kategoriach satysfakcja i lojalność klientów w czołówce są: ING, Millennium, mBank oraz Bank Pocztowy.

Aktualizacja: 09.03.2017 05:11 Publikacja: 08.03.2017 19:20

Satysfakcja z usług ma wpływ na lojalność klientów, a lojalność kształtowana jest m.in. przez wizerunek marki, ceny oraz zaangażowanie racjonalne i emocjonalne konsumenta. Taki model został zastosowany w Badaniu Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych, przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci byli pytani, w jakim stopniu są zadowoleni z usług banku, w którym mają swój główny rachunek.

Badanie zostało przeprowadzone w dwóch falach: w pierwszym i czwartym kwartale 2016 r. W tak krótkim czasie trudno było się spodziewać dużych przesunięć w rankingu. Satysfakcja z usług banku oraz lojalność wobec niego nie zmieniają się dynamicznie. Wyjątek mogłyby stanowić sytuacje, kiedy wydarzyło się coś szczególnego, co zachwiało relacjami z bankiem. Generalnie instytucje finansowe, które opierają swoją działalność na zaufaniu, bardzo dbają, by nie zawieść klientów.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę