Zmiana wizerunku PKO BP

Będzie nowe logo oraz wystrój 1,2 tys. oddziałów i 1,9 tys. agencji. Wprowadzanie zmian wizerunku zakończy się w pierwszych miesiącach 2012 r.

Publikacja: 06.04.2011 17:37

Zmiana wizerunku PKO BP

Foto: Bloomberg

Projekt strategiczny NANOVO dotyczy m.in. modernizacji logo banku, nastąpi też zmiana kolorystyki firmowej. Słynna skarbonka zmieni kolor - z niebieskiego na granatowo-czarny, a pomarańczowa kropka zostanie zamieniona na czerwoną. Bank nadal stawia też na kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego.

Dzięki zmianie wizerunku bank chce utrzymać ponad 20-proc. udział w rynku. Zysk netto PKO BP w 2010 roku wyniósł 3,22 mld zł i był o 39,5 proc. wyższy niż w 2009 roku. Prezes PKO BP podczas środowej konferencji prasowej podtrzymał prognozę, że w tym roku zysk netto może wzrosnąć dwucyfrowo.

Podkreślił, że zmiana wizerunku banku nie nastąpi z dnia na dzień. "Proces zmiany wizerunku jest rozłożony w czasie. Jednym z problemów jest to, że w poprzednich latach nie modernizowano oddziałów. Mimo to proces dotyczący zmiany wizerunku chcemy zakończyć nie później niż w pierwszym kwartale 2012 roku - powiedział prezes Jagiełło.

Wyniki badań przeprowadzonych przez PKO BP wskazały, że obecny wizerunek banku nie koresponduje z jego pozycją na rynku ani bardzo dobrymi rezultatami finansowymi. Bank podjął więc działania związane z kształtowaniem wyrazistego, spójnego i pozytywnego wizerunku, wpływającego na zwiększanie zadowolenia klientów i pozyskiwanie nowych.

"Patrząc na wyniki banku za 2010 rok inwestorzy mogą się czuć usatysfakcjonowani. Jednocześnie pracujemy nad zadowoleniem klientów konsekwentnie wdrażając założenia strategii Lider na lata 2010-2012 (jednym z projektów wchodzących w jej skład jest NANOVO - PAP). Zakłada ona nie tylko wprowadzenie nowości w ofercie produktowej, ale również zmianę modelu obsługi i wprowadzenie nowego standardu oddziałów. Elementem tego jest m.in. odświeżenie i unowocześnienie logotypu banku" - informuje Jagiełło.

Projekt strategiczny NANOVO zakłada też nową koncepcję funkcjonalną sieci oddziałów i agencji, jako efektywnej sprzedażowo i odpowiadającej na potrzeby klientów. "Pierwszy nowy oddział w standardzie NANOVO powinien rozpocząć obsługę klientów przed wakacjami" - mówi dyrektor marketingu PKO BP Tomasz Marszałł.

Zdaniem prezesa, kampania wizerunkowo-reklamowa banku przynosi już pierwsze efekty. "Dziennie otwieranych jest o około 25 proc. więcej rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, niż w analogicznym okresie przed rozpoczęciem kampanii. 75 proc. z nich zakładają osoby poniżej 40. roku życia, które stanowią grupę docelową banku" - mówi Jagiełło.

Projekt strategiczny NANOVO dotyczy m.in. modernizacji logo banku, nastąpi też zmiana kolorystyki firmowej. Słynna skarbonka zmieni kolor - z niebieskiego na granatowo-czarny, a pomarańczowa kropka zostanie zamieniona na czerwoną. Bank nadal stawia też na kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego.

Dzięki zmianie wizerunku bank chce utrzymać ponad 20-proc. udział w rynku. Zysk netto PKO BP w 2010 roku wyniósł 3,22 mld zł i był o 39,5 proc. wyższy niż w 2009 roku. Prezes PKO BP podczas środowej konferencji prasowej podtrzymał prognozę, że w tym roku zysk netto może wzrosnąć dwucyfrowo.

Banki
„To transfer bogactwa od ludzi do banków”. Ministra mówi o nowym podatku
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Banki
Nie będzie fuzji Pekao i Aliora? Właściciel banków zmienia plany
Banki
Bankowcy odpowiadają na zarzuty polityków
Banki
Alior ma nową strategię. Notowania giełdowe mocno w górę
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Banki
W Unii nie ma odwrotu od zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście