W Polsce jest nadal sporo miejsca na kolejne punkty

Obecnie w branży dominuje handel spożywczy. Jednak koncepty franczyzowe pojawiają się w nowych sektorach, także gastronomii i innych usługach, również edukacyjnych. To nadal atrakcyjna opcja na start w przedsiębiorczość.

Publikacja: 13.05.2020 11:10

W Polsce jest nadal sporo miejsca na kolejne punkty

Foto: 123RF

Polski rynek franczyzowy rozwija się już od wielu lat i w oczywisty sposób w miarę nasycenia dynamika spada. Nie znaczy to bynajmniej, że potencjał rozwoju się wyczerpuje. Według autorów raportu z portalu Franchising.pl chłonność rynku franczyzy w Polsce obejmuje 1,5–1,7 tys. konceptów, a obecnie jest ich wciąż o kilkaset mniej. Dlatego zdaniem ekspertów w 2020 r. przybędzie kolejnych 2–3 tys. placówek i w kolejnych latach ich liczba ma nadal rosnąć.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Analizy Rzeczpospolitej
Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności
Analizy Rzeczpospolitej
Bezpieczna migracja – sposób na rozwój i skalowanie sklepu internetowego
Analizy Rzeczpospolitej
Biznes zanurzony w nowych technologiach
Analizy Rzeczpospolitej
Handel coraz bardziej przenosi się do sieci. To długofalowy trend
Analizy Rzeczpospolitej
Wynagrodzenia rosną, a w domowym budżecie brakuje pieniędzy