AI zadba o doświadczenia kandydata i nowego pracownika

Technologiczne rozwiązania w HR, w tym wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) boty, pomagają firmom zadbać o wizerunek pracodawcy.

Publikacja: 25.03.2022 11:00

Dobry proces rekrutacji online potrafi zwiększyć zaangażowanie kandydata

Dobry proces rekrutacji online potrafi zwiększyć zaangażowanie kandydata

Foto: mavo / shutterstock

Prawie dwóch na trzech kandydatów do pracy nie zraża, a niekiedy wręcz zachęca do udziału w rekrutacji fakt, że jest ona prowadzona przez sztuczną inteligencję – ten wynik sondażu portalu Pracuj.pl to zachęta dla firm, by inwestować w chatboty i voiceboty.

Kandydaci nie widzą rekrutacyjnej „kuchni”, czyli coraz bardziej rozbudowanych systemów i platform ATS, które zarządzają CV, wyławiają potencjalnych pracowników z sieci i wstępnie ich selekcjonują. Coraz częściej jednak bliższe dane o ofercie pracy czy potencjalnym pracodawcy kandydat zdobywa, „rozmawiając” z automatem. A ten – w odróżnieniu od człowieka – może udzielać informacji przez całą dobą i siedem dni w tygodniu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Analizy Rzeczpospolitej
Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności
Analizy Rzeczpospolitej
Bezpieczna migracja – sposób na rozwój i skalowanie sklepu internetowego
Analizy Rzeczpospolitej
Biznes zanurzony w nowych technologiach
Analizy Rzeczpospolitej
Handel coraz bardziej przenosi się do sieci. To długofalowy trend
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Analizy Rzeczpospolitej
Wynagrodzenia rosną, a w domowym budżecie brakuje pieniędzy