Obie drogi wymagają wiedzy, wytrwałości, ambicji, uporu i nieustannego oglądania się na konkurencję. Dlatego tuż obok branżowych tuzów z polskim rodowodem przedstawiamy też nasze typy najbardziej obiecujących nazwisk i marek tej branży, zarówno menedżerów, którzy świetnie sobie radzą, zarządzając polskimi operacjami międzynarodowych koncernów, jak i osób, które konsekwentnie rozwijają swoje firmy, powoli zbliżając się do czołówki, oraz tych, którzy zdecydowali się ratować znane marki z problemami.
Zwłaszcza ci ostatni mogą sporo namieszać. Mają swoje przewagi – m.in. mają lepsze przygotowanie, uczą się na cudzych błędach, znajdują sobie mentorów i niewiele może ich zaskoczyć. Często wygrywają nie skalą, ale pomysłem, zapałem, specjalizacją, produktem i stylem. Mniejszy, ale ambitny widzi więcej – powtarzają. I trudno odmówić im racji. Dlatego wierzymy, że na tym rynku może się jeszcze wiele zdarzyć.