Nie znaczy to jednak, iż rynek się nie zmienia, a jego monitorowanie i ocena kondycji, a co dopiero perspektyw rozwoju uczestników jest łatwa.
Trzeba pamiętać, iż zupełnie różne tendencje zauważyć można w sprzedaży np. komputerów osobistych (stagnacja lub spadek), inne w sprzedaży telefonów (stabilny, ale łagodny wzrost ogółem, duża niepewność co do poszczególnych marek), a jeszcze inne w sprzedaży serwerów czy urządzeń peryferyjnych. Trwa też walka o zajęcie jak najlepszego miejsca w handlu internetowym, gdzie urządzenia elektroniczne są jednym z najdynamiczniejszych rynków, między innymi ze względu na unifikację przedmiotów i ich rozpoznawalność przez końcowego odbiorcę. Rozwój jest możliwy również dlatego, że dystrybutorzy prześcigają się w jak najbardziej efektywnym plasowaniu swoich produktów w sieci, stale udoskonalając ten kanał dystrybucji poprzez przyjazne interfejsy, ułatwienia w zwrocie towarów czy niewiarygodnie krótki czas dostawy.