Materiał powstał we współpracy z Pepsico
Jako PepsiCo deklarujecie dążenie do tego, żeby „plastik nigdy nie był odpadem". Jednocześnie jesteście jednym z największych producentów plastiku na świecie. Jak pogodzić te sprzeczności?
PepsiCo jest jednym z wiodących producentów żywności i napojów na świecie. Mamy pełną świadomość naszego obowiązku włączenia się w rozwiązanie kryzysu dotyczącego plastiku i opakowań plastikowych – chcemy wnieść nasz wkład w proces budowy świata, w którym plastik nigdy nie będzie musiał stać się odpadem.
Nasza wizja opiera się na trzech filarach: ograniczaniu ilości wykorzystywanego przez nas plastiku, przetwarzaniu plastiku, który wprowadzamy na rynek, a także tworzeniu nowych koncepcji materiałów na opakowania. Przyjęliśmy zobowiązanie, aby do roku 2025 wszystkie nasze opakowania nadawały się do ponownego przetworzenia, kompostowania lub były biodegradowalne, a także aby do roku 2030 wszystkie opakowania zawierały co najmniej 50 proc. tworzyw pochodzących z przetworzenia.
Przyspieszyliśmy realizację niektórych celów, dlatego już w lipcu tego roku nasza firma wprowadziła w Polsce do obiegu butelki herbaty mrożonej Lipton Ice Tea wykonane w 100 proc. z rPET, czyli plastiku pochodzącego z recyklingu. Do końca 2021 roku wszystkie opakowania napojów Pepsi oraz Mirinda produkowane będą również z tworzyw powstałych w 100 proc. z przetworzenia. Stopniowo zmierzamy w kierunku realizacji wdrożenia gospodarki w 100 proc. opartej na obiegu zamkniętym, zapewniającej maksymalny poziom recyklingu butelek.