Reklama
Rozwiń

Awaria w T-Mobile: pożar unieruchomił systemy

Użytkownicy T-Mobile Polska mogą mieć problemy z korzystaniem z usług, w tym z dodzwonieniem się do biura obsługi. Pożar na warszawskim Annopolu unieruchomił część jego systemów.

Aktualizacja: 31.01.2019 11:38 Publikacja: 31.01.2019 09:19

Awaria w T-Mobile: pożar unieruchomił systemy

Foto: Bloomberg

O pożarze na warszawskim Annopolu poinformowała Policja, Straż Pożarna i sam operator.

„#WAŻNE Informujemy, że miał dziś miejsce pożar w naszej lokalizacji w warszawskim Annopolu. Żaden pracownik nie ucierpiał w wyniku zdarzenia. W konsekwencji incydentu obecnie brak możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy. Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług. Podjęliśmy niezwłocznie działania w celu minimalizacji utrudnień. #zdecydowanieniedzieńdobry” – napisało biuro prasowe T-Mobile Polska, do którego pracowników nie można się dodzwonić na numery komórkowe. To także może być efekt awarii.

Biuro prasowe T-Mobile Polska, z którym udało się nam wreszcie skontaktować o godz. 13.00 nie miało jeszcze informacji, w jakim czasie operator może usunąć awarię. Najbardziej cierpią użytkownicy potrzebujący wsparcia call-center. Nie działają zarówno biura obsługi klienta indywidualnego, jak i biznesowego operatora.

Użytkownicy T-Mobile Polska w różny sposób odczuwają dzisiejszą awarię, wywołaną pożarem w pobliżu budynków telekomu w Warszawie. Sygnały o problemach dochodzą z różnych miasta i rejonów Polski.

Część osób wykonuje bez problemu połączenia głosowe, część rozmów na numery T-Mobile nie jest nawet zestawiana, a na przykład klienci mBanku miewają problemy z sms-ami i nie zawsze otrzymują wiadomości potrzebne do autoryzacji operacji bankowych.

To właśnie usługi głosowe i sms-y cierpią na – jak to ujmuje biuro prasowe T-Mobile – ograniczenia. Kłopotów nie ma natomiast raczej z transmisją danych.

mBank zachęca klientów do korzystania z aplikacji mobilnej. „W związku z awarią u tego operatora występują problemy z sms-ami autoryzacyjnymi z banku. Czas usunięcia awarii w T-Mobile nie jest znany - utrudnienia mogą potrwać do końca dnia. Autoryzacja w aplikacji mobilnej działa” – napisał na Twitterze Piotr Rutkowski z biura prasowego mBanku.

Jak nam powiedział Rutkowski, nie chodzi o to, że T-Mobile jest operatorem banku, ale o to, że są problemy z wysyłką wiadomości do klientów sieci. Część z nich nie dochodzi, zdarzyło się, że ktoś dostał kilka wiadomości z rzędu. – W takich sytuacjach klienci mogą obawiać się, czy nie jest to atak hakerski. Dlatego zachęcamy do korzystania z aplikacji, która działa chociażby wtedy, gdy korzystamy z sieci WiFi – mówi Rutkowski.

Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play, która korzysta m.in. z infrastruktury T-Mobile we wpisie na Twitterze zaproponował klientom aby ustawili w telefonie automatyczny wybór sieci.

„Docierają do mnie sygnały z Polski o pożarze w jednej z lokalizacji u naszych różowych sąsiadów. Mam nadzieję, że to nic poważnego, ale z góry przepraszam naszych klientów za ewentualne utrudnienia w roamingu krajowym. Ustawcie proszę automatyczny wybór sieci” - napisał.

Według informacji Policji i Straży Pożarnej, na Annopolu zapaliła się hala magazynowa.

Pracownicy operatora podają, że od niej mogły zająć się budynki należące do telekomunikacyjnej firmy. Jest w nich m.in. jedno z centrów przetwarzania danych T-Mobile Polska.

Z nieoficjalnych i na razie niepotwierdzonych informacji wynika, że infrastruktura T-Mobile nie spaliła się, ale została unieruchomiona w efekcie akcji strażaków. Najprawdopodobniej doszło do jej zalania.

W akcji gaśniczej uczestniczyło 80 strażaków. Ewakuowano 100 osób.

Na zdjęciach użytkowników Twittera widać pokaźną chmurę dymu unoszącą się nad prawobrzeżną Warszawą.

O pożarze na warszawskim Annopolu poinformowała Policja, Straż Pożarna i sam operator.

„#WAŻNE Informujemy, że miał dziś miejsce pożar w naszej lokalizacji w warszawskim Annopolu. Żaden pracownik nie ucierpiał w wyniku zdarzenia. W konsekwencji incydentu obecnie brak możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy. Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług. Podjęliśmy niezwłocznie działania w celu minimalizacji utrudnień. #zdecydowanieniedzieńdobry” – napisało biuro prasowe T-Mobile Polska, do którego pracowników nie można się dodzwonić na numery komórkowe. To także może być efekt awarii.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku