Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.
Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.
- To kłopotliwe, głupie i seksistowskie, że minister transportu sprzedaje swoją politykę za pomocą nagiej skóry - powiedziała "Bild am Sonntag" Maria Noichl, przewodnicząca kobiecego skrzydła SPD.
Również minister rodziny Franziska Giffey skrytykowała ministra transportu Andreasa Scheuera z konserwatywnej partii CSU. Na swoim koncie na Facebooku umieściła własne zdjęcie w stroju biznesowym, komentując: "Drogi Andreasie Scheurze, pełne ubranie dobrze pasuje do kasku!"