20 maja Dar Młodzieży wyruszył w rejs dookoła świata. Podróż będzie trwała 10 miesięcy. W tym czasie statek wpłynie do portów m.in. w Singapurze, Szanghaju, Los Angeles, Panamie i Londynie.
Dwa tygodnie przed startem Rejsu Niepodległości ogłoszono przetarg na obsługę medialną. Wymagania dotyczące obsługi rejsu zawierały 20 szczegółowych punktów.
Do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma, należące do Piotra Lewandowskiego Tosem Studio. Do dokumentów przetargowych dotarł portal Money.pl
Akademia Morska w Gdyni przeznaczyła na realizację kontraktu 100 tysięcy złotych brutto. Jedyna oferta opiewała na kwotę 383 tysięcy złotych. W ramach kontraktu Tosem Studio zobowiązało się do realizacji 17 materiałów.
Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej pytane o przeprowadzony przetarg odsyła do Akademii Morskiej.