Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Nakaz umiarkowania we wzornictwie opakowań alkoholi bywa komiczny.

Aktualizacja: 25.01.2020 14:26 Publikacja: 25.01.2020 00:01

Sąd: wino w bag-in box może przyczyniać się do wzrostu konsumpcji alkoholi

Foto: Adobe Stock

Do takich przypadków należy kazus ze sprzedażą wina w bag-in box. Według Sądu Patentowego i ds. Rynku najwyższej instancji sprzedaż wina w opakowaniach, które wyobrażają damską torebkę lub chatkę typową dla szwedzkiego krajobrazu, może przyczynić się do wzrostu konsumpcji alkoholu. Design generuje wręcz „niezasadne zwrócenie uwagi na alkohol" i nie spełnia warunków zrównoważonego produktu. Chatka bowiem „nawiązuje do lata, urlopu i idylli, bo przypomina typowy szwedzki domek letni, natomiast torebki nawiązują do mody, rozrywki, trendów i elegancji" – orzekł sąd.

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Ministerstwo Efektywności Rządu. Jak poradzi sobie Elon Musk?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Państwo zdemontuje się samo
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Powrotu do kompromisu aborcyjnego nie będzie
Opinie Prawne
Isański, Kozłowski: Wielka mistyfikacja - przepisizm zamiast praw
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Opinie Prawne
Maciej Gawroński: Nie mnóżmy strażników sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje