PFN: 20 mln zł na promocję Polski, 51 obserwujących na Instagramie

Polska Fundacja Narodowa zapłaciła w ciągu kilkunastu miesięcy ponad 5,5 mln dolarów, czyli ponad 20 mln złotych, amerykańskiej firmie PR-owej za wypromowanie naszego kraju w USA - informuje Onet.

Aktualizacja: 17.09.2019 12:50 Publikacja: 17.09.2019 09:01

PFN: 20 mln zł na promocję Polski, 51 obserwujących na Instagramie

Foto: Fotorzepa / Jerzy Dudek

amk

Głównym zadaniem powołanej przez PiS w 2016 Polskiej Fundacji Narodowej było promowanie Polski za granicą. Na jej budżet w wysokości 220 mln złotych  złożyło się 17 spółek Skarbu Państwa.

PFN zasłynęła m.in. kampanią billboardową promującą reformę sądownictwa przeprowadzoną przez PiS, o której sąd orzekł, że jej finansowanie złamało statut fundacji. W apelacji od tego wyroku PFN porównała swoje działania do finansowania przez Polski Instytut Sztuki Filmowej filmu "Kler" Wojciecha Smarzowskiego.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Polityka
Karol Nawrocki dogania Rafała Trzaskowskiego. Dorota Łoboda: Mówiliśmy, że tak będzie
Polityka
Radosław Sikorski: Ukraina nie walczyła o Krym, ale USA zapominają o jednym
Polityka
Marcin Mastalerek tłumaczy, dlaczego prezydent Andrzej Duda poparł Karola Nawrockiego
Polityka
Nowy sondaż prezydencki: Skład II tury wydaje się przesądzony
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Polityka
Bosak w jednej partii z Netanjahu. „Łączące poczucie strachu przed islamizacją”