Tomasz P. Terlikowski: Co powinien wyjaśnić abp Jędraszewski

Abp Marek Jędraszewski, nawet jeśli komuś nie podoba się retoryka, jakiej użył, mówiąc o „tęczowej zarazie", nie powiedział nic zaskakującego. Z perspektywy człowieka wierzącego jest jasne, że nie ma i nie może być kompromisu ideowego z ideologią, jaka kryje się za ruchami LGBT, a marsz przez instytucje, jaki podjęli jej wyznawcy, jest analogiczny do tego, jaki przed laty podjęła lewica. I nawet jeśli komuś nie podoba się retoryka, to warto przypomnieć, że arcybiskup nawiązał w swoim kazaniu do wiersza Józefa Szczepańskiego „Ziutka", który mówił o „czerwonej zarazie". Licencia poetica jest więc w tej sprawie jasna.

Aktualizacja: 12.08.2019 07:32 Publikacja: 11.08.2019 00:01

Tomasz P. Terlikowski: Co powinien wyjaśnić abp Jędraszewski

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Jest też jasne, że słowa te nie odnosiły się do osób, lecz do ideologii, nurtu politycznego. Nie, nie twierdzę, że były to słowa najszczęśliwsze, że były niezbędne czy że nie dało się tego powiedzieć lepiej. Moim zdaniem można, ale w niczym nie zmienia to faktu, że nie widać najmniejszego powodu do apeli o rezygnację metropolity krakowskiego. A już pomysł ojca Pawła Gużyńskiego, by wysyłać e-maile do kurii krakowskiej z wezwaniem do ustąpienia, to już kompletny absurd. Jeśli komuś nie podoba się styl wypowiedzi abp. Jędraszewskiego, to zawsze może posłuchać abp. Grzegorza Rysia.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Jan Bończa-Szabłowski: Potępienie Fausta
Plus Minus
Jan Maciejewski: Zemsta cudu
Plus Minus
„Anora” jak dawne zwariowane komedie, ale bez autocenzury
Plus Minus
Kataryna: Panie Jacku, pan się nie boi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
Stanisław Lem i Ursula K. Le Guin. Skazani na szmirę?