Aktualizacja: 30.10.2019 20:17 Publikacja: 30.10.2019 15:44
Foto: Bloomberg
Grupa z Wolfsburga uważa, ze spowolnienie popytu na świecie spowoduje zmniejszenie w bieżącym roku dostaw jej samochodów do poziomu z ubiegłego roku, skorygowała więc wcześniejsze przewidywania zakładające lekki wzrost. "Mimo poprawy udziału rynkowego Grupa Volkswagena przewiduje, że rynki pojazdów w wielu regionach świata zmaleją szybciej od wcześniejszych przewidywań" - cytuje Reuter jej komunikat.
Większy popyt na auta o wyższej marży, modele Tiguan i Touareg pozwolił wyrównać ogólny spadek sprzedaży pojazdów marki VW w ciągu 9 miesięcy, a dostawy Porsche i Skody zwiększyły się odpowiednio o 8 i 15,3 proc. Obroty działu samochodów osobowych powinny w dalszym ciągu wzrosnąć o 5 proc., firma powtórzyła, że oczekuje marży operacyjnej tego działu na poziomie 6,5-7.5 proc.
- Chcemy pokazać polskiemu społeczeństwu, ale też polskim przedsiębiorcom, których jest ponad trzy miliony w naszym kraju, że potrafimy zorganizować w sposób absolutnie profesjonalny coś, co do tej pory nie udało nikomu - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPostu, szef zespołu do spraw deregulacji, w TVN24. Według przedsiębiorcy „trudno by urzędnicy deregulowali sami siebie”.
Polska umacnia swoją pozycję w relacjach z USA, a ukraińskie firmy coraz śmielej działają na naszym rynku. Jednocześnie Orlen notuje wzrost wartości akcji, co budzi optymizm wśród inwestorów.
Trump doprowadził do wzmocnienia jedności wśród Europejczyków. Dzwonki ostrzegawcze od niego i Putina muszą nas obudzić. Rozwiązanie jest proste: powinniśmy wydawać więcej na obronność – mówi Anders Fogh Rasmussen, były sekretarz generalny NATO.
W Polsce ewidentnie brakuje pieniędzy w tzw. rundach pre-seed. Pod względem finansowania start-upów na tym etapie jesteśmy w ogonie Europy Środkowo-Wschodniej.
Jedną z głównych osi dyskusji na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym (23–25 kwietnia br.) będzie konkurencyjność i deregulacja. – Widzimy wzmożone zainteresowanie i wielką potrzebę omówienia tego, czego doświadczamy – podkreślają organizatorzy.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Do tej pory, niezależnie od sytuacji sprzedażowej elektryków, Tesla radziła sobie dobrze, a nawet bardzo dobrze. Teraz ta sytuacja ulega zmianie. Potwierdzają to dane ze światowych rynków. Powstaje pytanie, czy jest to chwilowy trend, czy wpływ politycznych ambicji Elona Muska i bojkot klientów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas