Wybór Trumpa wzmocnił w USA prestiżowe gazety

Na rozprzestrzenianiu się w internecie w niekontrolowany sposób fake newsów zyskują w Stanach Zjednoczonych zwłaszcza poważane tytuły prasowe.

Publikacja: 05.07.2017 20:26

Wybór Trumpa wzmocnił w USA prestiżowe gazety

Foto: 123RF

W ciągu sześciu miesięcy od wyborów prezydenckich „The New York Times" dodał 500 tys. cyfrowych subskrybentów, a „The Wall Street Journal" – ok. 200 tys. – Z naszych danych wynika, że duża część tego wzrostu bierze się z aktywności ludzi z lewej strony politycznej oraz młodych – komentują autorzy Digital News Raport, przygotowywanego przez Reuters Institute for The Study of Journalism. Kultowy „The New Yorker" przyłączył we wspomnianym okresie 250 tys. cyfrowych subskrybentów. – Kiedy prezydentowi USA nie podoba się jakiś artykuł, nazywa go „fake newsem" – zauważa cytowana w raporcie Melissa Bell, wydawca i współzałożycielka amerykańskiej grupy Vox Media, właściciela znanych portali Vox.com i The Verge. W rezultacie Amerykanie zaczynają czuć się rozchwiani i próbują samodzielnie wyrobić sobie opinię o tym, co myślą o poszczególnych zagadnieniach.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Media
Szef Grupy RMF: Nie robimy już tylko radia dla ludzi
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Media
„Rzeczpospolita” ponownie najbardziej opiniotwórczym medium
Media
Kanał Warner Bros znika z ósmego multipleksu. TVN: Decyzja czysto biznesowa
Media
Starlink dostarczy internet na Ukrainie. Firma Elona Muska podpisała umowę z Kyivstar
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Media
Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay