Równowagę na rynku mediów może przywrócić tylko UE

Podatek reklamowy uderzy przede wszystkim w małych lokalnych wydawców, duże międzynarodowe korporacje go nie odczują – takie wnioski płyną z debaty eksperckiej „Rynek mediów 2021" zorganizowanej przez redakcję „Rzeczpospolitej".

Aktualizacja: 02.03.2021 06:13 Publikacja: 01.03.2021 21:00

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (pierwszy z lewej) zwracał uwagę, że podatek reklamowy może sz

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (pierwszy z lewej) zwracał uwagę, że podatek reklamowy może szczególnie dotknąć mniejszych wydawców prasowych. Dyskusję prowadził Michał Niewiadomski (po prawej)

Foto: Fotorzepa, Emil Górski

Pandemia mocno dotknęła rynek mediów i przychody reklamowe. Raport Publicis Groupe pokazuje, że cały 2020 r. zamknie się ujemną dynamiką na poziomie 8,6 proc.

– Drugi kwartał był najtrudniejszy, dynamika sięgała niemal -30 proc. W drugiej połowie roku widzieliśmy odbicie. III kw. zamknął się z dynamiką 3 proc., a IV kw. -1,2 proc. – podała Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment oficer w Publicis Groupe.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Media
Rosja wyrzuca moskiewskiego korespondenta „Le Monde”
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.
Media
Rekordowe wyniki portalu wiescirolnicze.pl. Potężne wzrosty oglądalności