Święta to niezwykły, ale i wymagający czas szczególnie dla naszych finansów. Szał zakupów ogarnia niemal wszystkich. Jak wynika z badania „Postawy Polaków wobec finansów” Fundacji Citi Handlowy i Fundacji THINK!, 73 proc. Polaków nie mieści się w zaplanowanym wcześniej budżecie świątecznym. Tylko 26 proc. z nas planuje zakupy z wyprzedzeniem i stara się korzystać z promocji przedświątecznych. Coraz popularniejszy staje się tzw. trend zero waste – prawie połowa z nas stara się ograniczać marnowanie żywności. Pomimo że dla dwóch trzecich Polaków w święta wpisany jest element dobroczynny, to aż 37 proc. z nas nie podejmuje w tym czasie żadnych działań mających na celu pomoc potrzebującym.
Brak planów finansowych
Planowanie to pierwszy krok do osiągnięcia równowagi finansowej. Niestety w dalszym ciągu mamy z tym duże problemy.
Szacuje się, że w tym roku statystyczna polska rodzina wyda na zakupy świąteczne ok 1500 zł.
Jak wynika z badania „Postawy Polaków wobec finansów”, co czwarty z nas planuje swoje wydatki w perspektywie półrocznej i uwzględnia w swoim budżecie świąteczne zakupy.