Od 1 września samochody w Unii Europejskiej muszą spełniać nową normę emisji spalin według jednolitej procedury WLTP, Volkswagen otrzymał dotąd homologację dla siedmiu z 14 zasadniczych linii modelowych. — Nowe testy są bardziej złożone, wymagają 2-3 razy więcej czasu niż dotąd, nawet ograniczona edycja modeli podlega odrębnemu testowaniu — wyjaśnił dziennikarzom szef działu sprzedaży i marketingu samochodów osobowych VW, Thomas Zahn. — Najbliższe miesiące będą dla nas wyzwaniem — dodał.
Popularny Golfa czeka nadal na uzyskanie homologacji, powinien przejść pomyślnie testy WLTP do końca września. Wysyłka samochodów zmaleje we wrześniu i październiku, ale przyspieszy w ostatnich 2 miesiącach roku. — Spodziewamy się dużych dostaw w grudniu — powiedział Zahn.
Firmy samochodowe Daimler, Volkswagen i producent podzespołów Valeo obniżyły prognozy zysku z powodu zwolnienia tempa sprzedaży wywołanego opóźnieniami związanymi z nowymi testami.
Analitycy z Evercore ISI oceniają, że VW kontroluje opóźnienia, bo nie stosował dużych rabatów dla utrzymania płynnej sprzedaży. Niemniej jednak opóźnienia te zmniejszą rentowność głównej marki do ok. 2 proc. w III kwartale z 5,5 proc. w drugim — stwierdzili.