Jak budować silną markę? Polskie firmy wciąż daleko

Po raz drugi z rzędu amerykański Amazon został uznany za najbardziej wartościową marką na świecie. Na drugim miejscu jest Apple, na trzecim Google - wynika z rankingu brytyjskiej firmę doradczej Brand Finance przedstawionego podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.

Publikacja: 24.01.2019 13:40

Jak budować silną markę? Polskie firmy wciąż daleko

Foto: Bloomberg

Amazon został wyceniony na 187,9 mld dol., Apple na 153,6 mld, a Google na 142,8 mld. W rankingu ocenionych zostało 500 firm i pierwszą dziesiątkę zdominowali Amerykanie. Znalazły się tam Microsoft, AT&T oraz Facebook, chociaż na 5. miejsce wcisnął się koreański Samsung.

W głównym rankingu nie ma ani jednej marka z Polski, ani nawet z Europy Środkowo-Wschodniej. Pojawiają się dopiero w rozbiciu branżowym.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Nippon Steel nie przejmie US Steel. Jest weto Joe Bidena
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biznes
Francuscy prezesi wątpią w swój kraj najbardziej od ponad dekady. Stawiają na zagranicę
Biznes
Nowy zakaz w Mediolanie uderzy w turystów? Od 1 stycznia kary nawet do 240 euro
Biznes
Niemcy wreszcie ruszyli na zakupy zbrojeniowe i idą na rekord
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Jak uratować polskie hutnictwo? Resort przemysłu powołuje zespół
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay