Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

W czasach pandemii Covid-19 konsumenci w Europie zaczęli masowo wykupować papier toaletowy. I nie wierzyli ani władzom, ani sklepom, że naprawdę go nie zabraknie.

Aktualizacja: 20.04.2020 16:45 Publikacja: 20.04.2020 16:37

Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

Foto: AFP

Oprócz tego makaron, cukier, mąkę, ryż, sól. Francuzi masowo wykupują nadal wodę butelkowaną i wino, a Brytyjczycy mrożony groszek zielony i mocny alkohol. Wszyscy, w tym także Polacy kupują konserwy i słodycze. Niemcy, oprócz typowego europejskiego zestawu masowo wycofują z banków gotówkę. I muszą ją głęboko chować, bo jednocześnie wzrosła kwota transakcji opłacanych kartami kredytowymi.

Zdaniem Garego McLeana, profesora biologii molekularnej London Metropolitan University Niemcy nie postępują tak dlatego, że obawiają się braku gotówki w bankach, które wprawdzie zamknęły swoje oddziały, ale zapełniają bankomaty gotówką. Po pierwsze zawsze byli do niej przywiązani. Natomiast teraz raczej czekają, aż ich banknoty staną się bezpieczniejsze i z czasem wirus zniknie z ich powierzchni. Według niektórych źródeł jest on w stanie utrzymać się tam nawet 72 godziny. To dlatego bank centralny USA, Rezerwa Federalna przetrzymuje dolary przysłane z Azji przez 7-10 dni. Jak informuje „Financial Times” podobnie postępują banki centralne Chin, Korei Południowej i Polski.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Biznes
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Wygodniej i łatwiej wynająć, niż kupić
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Biznes
Ministerstwo Obrony kupuje polskie satelity od Creotechu
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku