Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Reklama, która zawisła pod koniec ubiegłego roku na stacjach londyńskiego metra, wywołała silne kontrowersje w internecie i oskarżenia o seksizm. Chodziło o zwrot „dziewczyna szef”.

Aktualizacja: 08.01.2020 18:28 Publikacja: 08.01.2020 13:15

Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Foto: www.peopleperhour.com

ala

Na reklamie widnieje uśmiechnięta ruda kobieta, której podobizna opatrzona jest napisem: „Ty zajmij się sprawami dziewczyny szefa, my zajmiemy się sprawą SEO” (ang. „You do the girl boss thing, we'll do the SEO thing”). Stworzyła ją platforma internetowa People Per Hour, która zajmuje się łączeniem firm z freelancerami.

Banery zawisły w listopadzie 2019 roku na stacjach metra w Londynie i momentalnie wywołały silne kontrowersje mieszkańców miasta. Jak podaje BBC, do organizacji Advertising Standards Authority (ASA) nadzorującej brytyjską branżę reklamową, wpłynęły skargi wskazujące, że reklama podtrzymuje krzywdzące stereotypy płciowe. Dyskusja na ten temat zawrzała również na mediach społecznościowych.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Pieniądze przeznaczone dla Intela zostaną skierowane do zbrojeniówki?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na ochronę zdrowia, więcej świadczeń, ale też dłuższe kolejki
Biznes
Dzień przed aukcją 5G 2.0: burza o ceny, u organizatora awaria
Biznes
Niemiecki instytut Ifo: 2 proc. PKB na obronność nie wystarczy
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Największa w Rosji montownia telewizorów stanęła. Chińczycy się zwijają
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni