Zabawka „Brzydal” wyprodukowana przez polską firmę Epee wzbudziła silne kontrowersje w internecie po tym, jak pewna użytkowniczka Facebooka opublikowała zdjęcie pudełka z zabawką ze sklepu, opisując szokujący sposób, w jaki towar jest reklamowany. Na opakowaniu widnieją komendy mówiące dziecku, co należy robić z „Brzydalem” - mianowicie trzeba mu „przyłożyć”, „rzucać” nim i „kopać”. Post wywołał ogromne oburzenie internautów i został udostępniony ponad 11 tys. razy.
„Brzydal” występuje w trzech wersjach: „Ninajaaa”, „Ufoool” i „Czteroooki”. Maskotki wyraźnie mają nie grzeszyć pięknością, a także posiadać nietypowe cechy, które powinny dziecko obrzydzać - jak pojedyncze czy poczwórne oczy. W reklamie zabawek zamieszczonej na YouTubie twórcy zachwalają, że im więcej dziecko się z nimi bawi, „tym mocniej się trzęsą i wydają superśmieszne dźwięki”.
Czytaj także: Zarabiają miliony na sprzedaży brzydkich swetrów na Gwiazdkę