Dyrektor marketingu Reserved krytykowana za słowa o „czasach, kiedy kobieta była kobietą”

Na Reserved spadła ostatnio ostra krytyka w związku z kontrowersyjną wypowiedzią dyrektor marketingu, Moniki Kapłan. Promując nową kampanię firmy, szefowa zachęcała klientki, by wróciły do „starych, dobrych czasów Marilyn Monroe”, kiedy „kobieta była kobietą, nosiła spódniczki, miała biust i talię”.

Aktualizacja: 10.09.2018 20:31 Publikacja: 10.09.2018 19:39

Dyrektor marketingu Reserved krytykowana za słowa o „czasach, kiedy kobieta była kobietą”

Foto: Reserved - Facebook.com

ala

Na początku września ruszyła najnowsza kampania marketingowa Reserved promująca tegoroczną kolekcję jesienno-zimową. W reklamach biorą udział dwie gwiazdy - polska aktorka Joanna Kulig oraz francuska modelka Jeanne Damas. Kampania przebiega pod hasłem „I can boogie” i inspirowana jest modą zachodnią w latach 60-70. Latach, w których kobiecość pojmowana była inaczej niż dziś - jak przypomina dyrektor marketingu Reserved, Monika Kapłan.

Czytaj także: Oblężenie pierwszego sklepu Reserved w Izraelu

Tłumacząc ideę nowej kampanii, Kapłan powiedziała: „Zachęcamy w niej wszystkie kobiety do klasycznego flirtu i sztuki uwodzenia, jak za starych, dobrych czasów Marilyn Monroe. Czasów, w których kobieta była kobietą, nosiła spódniczki, miała biust i talię”. Stwierdziła przy tym, że zwrot „Yes Sir, I can boogie” - wyśpiewywany w spocie przez Joannę Kulig i Jeanne Damas - „nabiera nowego znaczenia”.

Chwilę później w sieci rozpętała się burza wywołana słowami szefowej Reserved. Organizacja Akcja Demokracja apelowała w poście na Facebooku o bojkot marki, pytając: „Stary dobry seksizm nową linią marketingową Reserved?”. Firmie zarzucono, że traktuje kobiety przedmiotowo, uznając, że są kobietami tylko wtedy, kiedy noszą krótkie spódniczki i pokazują biust - a więc kiedy celowo uwodzą mężczyzn. Post ma wiele udostępnień i komentarzy równie oburzonych internautów.

https://www.marketin9.com/content-marketing-107-monetisation/

Monika Kapłan szybko próbowała ugasić ogień rozpętany wokół swojej wypowiedzi i w komentarzu pod postem o kampanii na Facebooku zamieściła w piątek swoje przeprosiny.

Czytaj także: Nike naraził się klientom. Masowo palą jego buty w akcji #JustBurnIt

„Od kilku dni nasza kampania „I can boogie” jest szeroko komentowana, nie tylko za sprawą filmu z udziałem Joanny Kulig i francuskiej modelki Jeanne Damas, ale także przez moją niefortunną wypowiedź, która miała wyjaśniać przesłanie kampanii.
Komentarz o powrocie do „kobiecości” był ściśle związany z pierwszym rozdziałem naszej kampanii. Miał podkreślać fakt, iż staramy się, by nasze kolekcje sprawdzały się nie tylko w szafach klientek o bardzo szczupłej sylwetce, promowanej od dawna przez świat mody. Miał być wyrazem wielkiej AKCEPTACJI dla wszystkich pań, które do tej pory nasza branża pomijała w swojej identyfikacji.
Moja wypowiedź okazała się jednak zbyt skrótowa, przez co została odebrana w sposób skrajnie różny od wartości, które reprezentujemy w Reserved. Chciałabym przeprosić wszystkie osoby, które poczuły się dotknięte tym komentarzem i zapewnić Was, że kwintesencją naszego podejścia jest kobieca różnorodność” - napisała dyrektor marketingu.

Na koniec zapewniła, że „Reserved kocha wszystkie kobiety” i spróbuje lepiej przekazać tę myśl w kolejnych kampaniach.

Polska sieć odzieżowa nie pierwszy raz poważnie naraziła się klientom. W ubiegłym roku złą sławę przyniosła firmie ukryta kampania reklamowa, w której dziewczyna prosiła o pomoc internautów w poszukiwaniach „Wojtka z Polski”, którego poznała na koncercie. W akcję zaangażowało się wiele osób chętnych przyjść z pomocą dziewczynie i dopiero później wyszło na jaw, że materiał jest częścią kampanii promocyjnej Reserved. Wiele osób zarzuciło wtedy firmie, że w okrutny sposób „gra na emocjach” i rozpoczęło bojkot marki.

Sprawdź jak monetyzować subskrybentów - link

Na początku września ruszyła najnowsza kampania marketingowa Reserved promująca tegoroczną kolekcję jesienno-zimową. W reklamach biorą udział dwie gwiazdy - polska aktorka Joanna Kulig oraz francuska modelka Jeanne Damas. Kampania przebiega pod hasłem „I can boogie” i inspirowana jest modą zachodnią w latach 60-70. Latach, w których kobiecość pojmowana była inaczej niż dziś - jak przypomina dyrektor marketingu Reserved, Monika Kapłan.

Czytaj także: Oblężenie pierwszego sklepu Reserved w Izraelu

Pozostało 86% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?