Frankowa kara dla Banku Millennium

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję UOKiK wobec Millennium nakładającą na bank ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd.

Aktualizacja: 14.01.2020 12:45 Publikacja: 14.01.2020 12:16

Frankowa kara dla Banku Millennium

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Sprawa dotyczy dwóch klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o CHF. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Jednak Bank Millennium odpisywał na reklamacje klientów, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji, tylko dla przyszłych umów.

Urząd podał, że sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Czy ten SMS jest od banku? Jak rozpoznać oszustwo, zanim stracisz pieniądze
Banki
Ile jeszcze rządowego długu są w stanie kupić banki
Banki
Rośnie ryzyko prawne. „Trzeba coś z tym zrobić” – postulują bankowcy
Banki
Frankowa kontrofensywa banków. Nie warto jej lekceważyć
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Banki
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego