Bank przyznaje, że nie można zalogować się do bankowości internetowej ani aplikacji mobilnej. Klienci mogą mieć też problem z płatnością kartą czy wypłatą gotówki z bankomatów. Co gorsze, nie działa też infolinia banku.
Czytaj także: ING Bank Śląski musi zwrócić prowizje. Ile zyskają klienci?
ING podkreśla, że stara się jak najszybciej naprawić system z którym są problemy od ok. 15 godziny.
Rzecznik prasowy banku tłumaczy, że przyczyną awarii jest prawdopodobnie infrastruktura sieciowa banku. Na razie w trybie ograniczonym działa możliwość płacenia kartami. Rzecznik ma nadzieję, że bankomaty i system internetowy ruszy niebawem.
Jak każda awaria, tak i ta oburzyła klientów. „Nie nazywałbym tego "chwilową niedostępnością". Po 20 latach czas zastanowić się nad zmianą banku.” - pisze jeden z nich na Facebooku. Inny proponuje „zrobić kampanie w mediach: „przed płatnością kartą ing, sprawdź na fb, czy przypadkiem nie mamy awarii”. Kolejny żartując pisze „Jestem uwięziony w restauracji, nie mam jak zapłacić. Jeszcze chwila a każą mi pewnie odpracować to co zjadłem , na zmywaku w kuchni” (pisownia oryginalna).