Biznes potrzebuje kobiet

Konieczne jest współdziałanie kobiet i mężczyzn - mówi Iwona Kozerapartner EY, lider Doradztwa Biznesowego, Europa Centralna, Wschodnia, Południowo-Wschodnia i Centralna Azja, fundatorka Fundacji Liderek Biznesu

Publikacja: 23.08.2018 21:00

Biznes potrzebuje kobiet

Foto: materiały prasowe

Biorąc pod uwagę historię Polski, dającą duże pole do popisu kobietom – gdyż mężczyźni często ginęli w walce albo trafiali na Sybir – udział kobiet we władzach, w tym we władzach firm, jest niewielki. Z czego to wynika?

Jest na pewno wiele przyczyn takiej sytuacji. Moim zdaniem w dużej mierze wynika to jednak z naturalnej tendencji do dobierania członków danej grupy na zasadzie podobieństwa. W zarządach firm i w radach nadzorczych wyraźnie dominują mężczyźni. Siłą rzeczy kobiet do zarządów wchodzi więc mniej. Same kobiety w tej sytuacji często wycofują się z ubiegania się o najwyższe stanowiska w firmach. Na poziomie dyrektorów operacyjnych, np. w finansach, bardzo duży odsetek stanowią kobiety. Jednak już wśród dyrektorów zarządzających i w zarządach większość stanowią mężczyźni. Fundacja Liderek Biznesu powstała, by uświadomić korzyści dla biznesu wynikające z obecności kobiet w sferze ekonomicznej, wspierać partnerstwo w biznesie oraz lepiej wykorzystać talenty kobiet w zarządzaniu dla osiągnięcia większych korzyści gospodarczych. Prowadzimy konkretne działania rozwijające kompetencje przywódcze kobiet, aby mogły one z powodzeniem aspirować do najwyższych stanowisk kierowniczych i dyrektorskich.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał