Aktualizacja: 06.09.2018 21:00 Publikacja: 06.09.2018 21:00
Foto: materiały prasowe
Dziś dużo mówi się o innowacjach, nowoczesnych technologiach. Jak ważny są one dla pana firmy?
Filip Grzegorczyk: W Grupie Tauron kierunki rozwoju zdefiniowaliśmy w mapie drogowej dla innowacji, czyli w strategicznej agendzie badawczej. W wymiarze praktycznym ważne są dziś dla nas tematy związane z elektromobilnością – przede wszystkim w trzech aspektach: biznesowym, ekologicznym i innowacyjnym. W pierwszym ujęciu punktem wyjścia jest infrastruktura, czyli stacje ładowania i tutaj organizacja COP24 w Katowicach zmobilizowała nas, aby stolicę Górnego Śląska uczynić miastem o dużej dostępności punktów ładowania. Pytanie, czy jeśli rozwiniemy infrastrukturę, to przybędzie samochodów elektrycznych? To wciąż pozostaje wielką niewiadomą.
Jeśli miałaby się ziścić prognoza ONZ, że w roku 2050 przy pozytywnym scenariuszu będzie nas tylko 32 mln, to znajdziemy się w trudnej sytuacji pod względem podaży siły roboczej. Aby zwiększyć rozrodczość należałoby przeznaczyć duże pieniądze publiczne na rozwinięty system opieki przedszkolnej. Tak, aby przyciągnąć na rynek pracy kobiety – uważa prof. Grzegorz W. Kołodko, b. wicepremier i minister finansów, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego.
Branża ubezpieczeniowa staje przed zupełnie nową sytuacją. Dziś wszelkie decyzje na drodze podejmuje kierowca i ponosi ich konsekwencje. Niedługo będzie inaczej. Zastanawiamy się, jak ubezpieczać pojazdy autonomiczne. Staniemy też przed dylematami z pogranicza filozofii i etyki. Jak w trakcie wypadku wybierać mniejsze zło i kto ma być odpowiedzialny? Ten, kto programuje samochód, czy np. jego producent? – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Prezes grupy banków spółdzielczych SGB Jarosław Dąbrowski uważa, że największym wyzwaniem będzie zbudowanie bezpiecznego świata opartego na mobilności i technologiach świata finansów. Kluczowe będzie pogodzenie bezpieczeństwa, stabilnego rozwoju z nowoczesnym otwarciem na potrzeby nowego pokolenia.
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej uważa, że priorytetem powinna być żegluga śródlądowa, odbudowanie jej i stworzenie nowych możliwości komunikacyjnych. Także wykorzystanie potencjału rodzącego się w polskich portach.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Marek Dziubiński, prezes Medicalgorithmics uważa, że powinniśmy stawać się gospodarką wiedzy, która tworzy zaawansowane produkty, a nie opiera się na niskich kosztach pracy.
Zawsze wspólnym mianownikiem i podmiotem naszych działań jest pacjent – mówi Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta (RPP).
Żaden podmiot nie działa w próżni, a otoczenie makroekonomiczne ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie jednostek publicznych. W związku z tym, dyskutując o kondycji finansowej szpitali w Polsce, powinniśmy brać pod uwagę takie elementy jak: inflacja, otoczenie regulacyjne i sytuacja społeczna w kraju.
Zwyczajowo każdej edycji rankingu „Liderzy zarządzania – najlepiej zarządzane szpitale publiczne według BFF Banking Group” towarzyszy debata merytoryczna.
To, co wyróżnia banki w Polsce, to przede wszystkim innowacyjność i zdolność do szybkiej odpowiedzi na potrzeby klientów – dynamiczne dostosowanie struktury i zakresu usług – niezależnie od tego, czy mówimy o kliencie korporacyjnym, czy indywidualnym.
Xtreme Fitness Gyms zbliża się do historycznego wydarzenia – otwarcia 100. klubu w Polsce, będącego kulminacją rekordowego wzrostu w 2024 roku. Sieć, która na początku roku liczyła niecałe 60 lokalizacji, zakończy go z imponującym 70-procentowym wzrostem liczby klubów, napędzanym intensywną ekspansją franczyzową. Grudniowa inauguracja setnego klubu potwierdza, że firma obrała kurs na dalszy, dynamiczny rozwój.
Sieć franczyzowa VeloBanku dynamicznie rośnie. Obecnie dysponuje 100. punktami partnerskimi, a do końca 2025 roku uruchomionych zostanie kolejnych 60. To dziś szybko rozwijająca się sieć bankowa, dająca szereg korzyści dla partnerów. Lokalizacja w centrach dużych miast, wsparcie marketingowe, dostęp do szkoleń oraz technologiczne nowości w samych placówkach – to tylko niektóre benefity przyciągające nowych franczyzobiorców.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Europa traci konkurencyjność względem USA i Chin, stając się wyłącznie rynkiem zbytu uzależnionym od zewnętrznych dostawców. Transformacja musi być prowadzona, ale w taki sposób, by nie wyeliminować europejskiego przemysłu. Pomóc w tym może Europejski Fundusz Konkurencyjności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas