Idzie energetyka w wydaniu smart

Firmy energetyczne muszą się zmieniać ze względu na zaostrzające się normy środowiskowe i rosnące wymagania klientów. Szukają biznesów, które zapewnią im przyszłe dochody.

Publikacja: 06.06.2018 17:39

Przy niskiej temperaturze eksportujemy energię. Ale latem sytuacja się odwróci

Przy niskiej temperaturze eksportujemy energię. Ale latem sytuacja się odwróci

Foto: Bloomberg

Gros czołowych graczy na europejskim rynku energetycznym generuje straty. Niemieckie koncerny jak E.ON czy RWE próbują radzić sobie z wyzwaniami, zmieniając strukturę i testując nowe modele biznesowe. Oddzieliły tradycyjną część (opartą na węglu, gazie i paliwie jądrowym) od tej perspektywicznej. Rozwijają nowe biznesy związane z zieloną energetyką, majątkiem sieciowym czy usługami dla klientów. Taka strategia się opłaca, bo akcje wydzielonych firm zyskują w oczach inwestorów. Przykładem jest niemiecki Innogy, który już po debiucie w 2016 r. był wart 20 mld euro, ponaddwukrotnie więcej niż spółka matka (RWE).

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał