Aktualizacja: 14.04.2018 15:31 Publikacja: 14.04.2018 12:13
Foto: Bloomberg
Z przecieków, do których dotarł Bloomberg wynika, że amerykańska agencja lotnicza FAA oraz europejska EASA nakazały przewoźnikom dostarczenie danych o częstotliwościach remontów w silnikach Trent 1000 Package C. Od czterech lat Rolls Royce produkuje je z przeznaczeniem dla samolotów Boeing 787-9. Taki samolot należący do australijskiej linii Qantas ostatnio wykonał rejs z Perth do Londynu.
Rolls Royce nie ukrywał, że ma kłopot. Wcześniej już informował, że 380 silników Trent 1000 TEN Package C musi zostać dodatkowo skontrolowanych, ponieważ mogą one być mniej wytrzymałe, niż wynika to ze specyfikacji, bo uszkodzeniom ulegają łopatki silnika. Takie problemy raportowały japońskie Linie All Nippon Airways i Air New Zealand w 2016 roku.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Jeden z pomysłów Donalda Trumpa na gospodarkę zakłada odbudowę przemysłu okrętowego. Dziś w tej branży USA to liliput w porównaniu z Azją. Zmiana tego stanu rzeczy zajmie lata.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Aresztowany kapitan kontenerowca, który staranował amerykański tankowiec z paliwem dla armii USA, jest Rosjaninem. Wśród załogi też jest wielu Rosjan. W ładowniach kontenerowca była śmiertelna trucizna. W śledztwie wychodzą nowe, zastanawiające szczegóły katastrofy.
Do Polski przyjechało całe kierownictwo Embraera. Powody tej wizyty są dwa. Lada dzień LOT zdecyduje, czy wybierze samolot regionalny Embraera E2, czy jednak Airbusa A220. A w tle są jeszcze zakupy resortu obrony.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
IRU chwali się postępami systemu TIR w Chinach. Organizacja przekonuje, że dzięki zwiększonej współpracy między partnerami publicznymi i prywatnymi liczba chińskich operatorów TIR i pojazdów gwałtownie wzrosła.
Polski rynek inwestycyjny zwiększa obroty. W nieruchomości komercyjne zainwestowano w zeszłym roku prawie 5 mld euro, to wzrost o 130 proc.
Polscy producenci pociągów w pospiechu rozbudowują moce przerobowe, aby sprostać zamówieniom wartości kilkunastu miliardów złotych.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Emil Domeracki wchodzi do Walter Herz jako partner i udziałowiec. Będzie odpowiedzialny za grunty inwestycyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas