Ryanair, Wizz Air i turecki SunExpress zakwalifikowały się do wsparcia finansowego. Na jakich trasach uzyskają dopłaty i w jakiej wysokości Bośniacy podadzą w późniejszym terminie.
W tej konkurencji startowały jeszcze LOT i TUI Airways, ale komisja uznała, że nie spełniły one warunków przetargu.
Natomiast Norwegian Air Shuttle złożył ofertę już po wyznaczonym terminie i w rezultacie jego wniosek nie został uwzględniony w przetargu. Co ciekawe Wizz Air niedawno zawiesił operacje z Sarajewa, ponieważ uznał, że są nieopłacalne. Teraz wrócił, bo dostanie dopłaty.
Czytaj więcej
Lotniska i linie lotnicze przerzucają się odpowiedzialnością za drożejące podróże lotnicze. Pasaż...
Publiczne wezwanie skierowane było do linii lotniczych, aby uruchomiły nowe operacje , a jeszcze lepiej — żeby utworzyły swoją bazę w Sarajewie. Subsydia mają być wypłacane na połączenia, które nie były obsługiwane przez ostatnich 12 miesięcy, bądź uruchomią kierunki do strategicznie ważnych miejsc docelowych, albo otworzą połączenia z lotami długodystansowymi, czyli trwającymi dłużej niż sześć godzin. Wysokość dotacji nie została podana do wiadomości publicznej.
LOT przegrywa w Sarajewie
Trasy uznawane za strategiczne z Sarajewa to Berlin, Memmingen, Malmo, Göteborg, Kopenhaga, Paryż, Bazylea, Amsterdam, Eindhoven, Londyn, Bruksela, Rzym, Mediolan, Budapeszt, Praga, Barcelona, Girona, Madryt, Genewa, Bari, Sztokholm, Oslo, Duesseldorf, Ateny, Tirana, Skopje, Izmir, Antalya, Podgorica, Abu Zabi, Warszawa, Hongkong, Singapur, oraz dowolne miejsce w Chinach, Indonezji, Jordanii, Japonii, Libanie, Indiach, Izraelu i Malezji, a także jak każde inne lotnisko w Ameryce Północnej.