Pierwsza sieć ogłasza, że mimo powrotu VAT nie podwyższy cen

Stało się to czego wszyscy się spodziewali, sieci handlowe już zaczynają zapowiadać, iż biorą na siebie wracający od 1 kwietnia 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych. Co zrobią Lidl i Biedronka?

Publikacja: 22.03.2024 13:23

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Foto: Adobe Stock

Sieć drogerii dm zapowiedziała właśnie, że pomimo wyższego VAT-u na żywność w jej sklepach będą obowiązywać wciąż te same trwałe ceny. - Poza szerokim asortymentem kosmetyków, artykułów zdrowotnych, higienicznych czy gospodarstwa domowego klienci znajdą także ponad 1,5 tys. produktów spożywczych — mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów dm w Polsce. - Ponad 1 tys. z tych produktów, obecnie objętych jest zerowym VAT-em. Pomimo zmian, jakie mają wejść w życie z początkiem kwietnia, utrzymujemy ich dotychczasową cenę sprzedaży, biorąc koszty zobowiązań podatkowych na siebie — dodaje.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?