Nazwisko najpiękniejszego geja Starego Kontynentu poznamy 11 sierpnia. I poznamy je w Poznaniu. Wybory Mr Gay Europe po raz pierwszy odbędą się w Polsce. Jednak impreza będzie wyjątkowa również z powodu listy partnerów i sponsorów. Jak ustaliła „Rzeczpospolita", będzie wśród nich Coca-Cola.
– Głównym sponsorem będzie sieć klubów HAH, która ma cztery kluby i planuje otworzyć kolejne. Jednak nie ukrywam, że do grona partnerów dołączyła też Coca-Cola – potwierdza organizator imprezy Paweł Zabilski.
– Coca-Cola wspiera wiele projektów, począwszy od dużych koncertów i festiwali, po mniejsze lokalne wydarzenia czy inicjatywy. Jesteśmy marką otwartą na różnego rodzaju pomysły, innowacyjne projekty, ale przede wszystkim marką otwartą na ludzi. Wydarzenie Mr Gay Europe wspieramy produktowo – informuje Gabriela Bar z Coca-Cola Poland Services.
Z punktu widzenia polskich mniejszości seksualnych to ważny krok. Bo dotąd światowe koncerny ich inicjatywy wspierały niezwykle rzadko.
Ograniczone wsparcie
Przykładowo sponsorem parady EuroPride w 2010 roku w Warszawie był koncern IBM. Inny gigant technologiczny Google wystawia swoje platformy na warszawskich Paradach Równości. Jednak o tym, że jest to kropla w morzu potrzeb, świadczy komunikat, jaki w 2015 roku opublikowali organizatorzy Parady Równości. Poinformowali, że wysłali zaproszenia do współpracy do około 50 firm i marek. Odpowiedziały cztery i wszystkie negatywnie.