Dostrzec potrzeby kandydata

Stale spotykam się z pytaniami kandydatów o pakiety pracownicze w firmach, do których aplikują. I to bez względu na poziom stanowiska.

Publikacja: 18.10.2016 20:16

Dostrzec potrzeby kandydata

Foto: materiały prasowe

Oferowanie pakietów medycznych czy też sportowych stało się już tak powszechne jak przydzielenie nowemu pracownikowi biurka i krzesła. Czy faktycznie dobrze skonstruowany pakiet świadczeń pozapłacowych ma aż taki wpływ na pozyskanie, a następnie utrzymanie pracownika?

Niedawne badania Edenred-IPSOS potwierdziły moje spostrzeżenia z prowadzonych projektów rekrutacyjnych, że większość kandydatów uznaje dobrze skonstruowany pakiet za doskonały motywator pracownika, który znacznie też poprawi jego lojalność. To widać gołym okiem, gdy kandydaci jednym tchem wymieniają benefity w obecnej firmie. Trudno przekonać taką osobę do zmiany pracy, nawet jeśli nowa firma oferuje wyższe zarobki. Pomaga czasami wyliczenie korzyści płynących z wyższej pensji versus benefity – pakiet medyczny czy też sportowy można kupić za kilkaset złotych, co jest drobną kwotą w porównaniu z kilkoma tysiącami więcej na koncie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10