W oświadczeniu wydanym na giełdzie w Hongkongu firma stwierdziła , że warunki proponowanego spin-offu, w tym wielkość oferty, przedział cenowy i inne szczegóły, nie zostały jeszcze ostatecznie ustalone.
Spółka ma trzy główne muzyczne platformy: QQ Music, KuGou i Kuwo, skupione w ramach Tencent Music Entertainment – z ponad 700 milionami aktywnych użytkowników i 120 milionami płatnych subskrybentów.
– Tencent Music dominuje na rynku chińskim: posiada najwięcej cyfrowych praw autorskich w Chinach i naszym zdaniem ma najbardziej aktywne społeczności muzyczne online – powiedziala Bloombergowi He Saiyi, analityk z Huatai Securities.
Od kwietnia 2018 r. na NYSE notowany jest już szwedzki muzyczny serwis streamingowy Spotify. Obecnie jest wyceniany na ponad 29 mld dolarów. Chińskie media spekulują, że wartość Tencent Music to od 29 do 31 mld dolarów. Według nieoficjalnych informacji Reutersa oferta publiczna spółki na amerykańskiej giełdzie może wynosić do 4 mld dolarów.
Co ciekawe, Spotify posiada 9 proc. udziałów Tencent Music, a Tencent jest właścicielem 7,5 proc Spotify.