Polacy coraz chętniej kupują radio cyfrowe

Na polskim rynku są 42,3 tys. odbiorniki do słuchania radia cyfrowego. Tylu doliczyła się na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji firma GfK. To mało, ale ich liczba rośnie.

Aktualizacja: 12.12.2016 10:07 Publikacja: 12.12.2016 09:15

Polacy coraz chętniej kupują radio cyfrowe

Foto: 123RF

Z szacunków firmy wynika, że w 2013 roku, kiedy Polskie Radio uruchomiało emisję cyfrowych naziemnych stacji radiowych , odbiorników do słuchania cyfrowego radia naziemnego było na polskim rynku 2,8 tys., a III kwartale 2016 r. ich łączna liczba (radioodbiorniki domowe, przenośnie i samochodowe) wzrosła do 42,3 tys.

Między styczniem i wrześniem tego roku sprzedało się ich 15,6 tys., o 73 proc. więcej niż rok wcześniej. Problemem jest to, w sprzedaży pojawiają się odbiorniki z systemem starszej generacji DAB (w Polsce Polskie Radio nadaje cyfrowo w bardziej zaawansowanym systemie DAB+), który uniemożliwia dostęp do radiowej oferty cyfrowej w Polsce.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?